tirsdag den 20. marts 2012

OKSEKØDSWOK MED ØSTERSSAUCE



Jeg er fuldstændig pjattet med østerssauce som både marinade og som madlavningssauce, og hvis jeg er ude at spise på en restaurant der har mongolian bbq, ja så er der en ting jeg bare må have nemlig tyndtskåret og lynstegt oksekød med østerssauce. Men nu er det jo ikke lige frem fordi jeg ligger inde med en mongolian bbq i mit køkken, så når lysten er der til oksekød med østerssauce må jeg jo finde på alternativer,og med den her wokret kan jeg lyn hurtigt få mit øksekød med østerssauce fix.

Oksekødswok med østerssauce:
1 bøf pr. person (vi var 3)
Ca. ½ pose wokmix
4 - 5 spsk. østerssauce
1 pk. nudler pr. person
Lidt olie

Kog nudlerne i letsaltet vand indtil de er al dente.

Imens nudlerne koges skæres bøfferne i meget tynde skiver.

Varm wokken op, når den er næsten rygende var kommes lidt olie i wokken og oksekødet steges.

Når kødet er næsten stegt færdigt kommes grøntsagerne i sammen med østerssaucen.

Når grøntsagerne er gennemvarme burde nudlerne også være færdige, dræn dem og vend dem samen med kødet og grøntsagerne så de bliver godt dækket af saucen.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...