onsdag den 4. september 2013

SENSOMMER FRISTELSER


Det er snart ved at være et godt stykke tid siden at jeg vandt disse isforme i en giveaway ovre på Klidmosters blog og selvom sommeren så småt er på retur har jeg alligevel valgt at forsøde tilværelsen lidt med de her to kølige lækkerbiskener. Den ene ispind blev lavet på en rest appelsinjuice og den anden på noget hjemmelavet hyldeblomstsaft (ja man kan selvfølgelig godt bare købe sin yndlingsaft istedet). 
Men jeg synes nu alligevel at det ville blive for kedeligt bare en en solid blok juice og saft, derfor valgte jeg at komme nogle skiver kiwi ned i appelsin juice og nogle vingummibamser ned i hyldeblomstsaften - og ud over at smage godt, ja så fik det jo også ispindene til at se super flotte ud.
Det eneste jeg har tænkt mig at lave anderledes næste gang jeg laver ispinde, for ja de bliver helt sikkert lavet igen, er for det første at vælge en sødere frugt end kiwi i mine juicepops. Den syrlige juice og den syrlige frugt ligger alt for tæt op ad hinanden og går ikke synderligt godt sammen...hmmmm mon jeg skulle prøve med blåbær næstegang?*
For det andet skal jeg helt sikkert have lavet en kraftigere hyldeblomtssaft næste gang jeg giver mig i kast med at lave ispinde med saft, for selvom jeg havde taget højde for at de ville miste noget smag under indfrysningen, og derfor havde lavet en rimelig kraftig saft, så var det slet ikke kraftigt nok og de færdige ispinde sagte desværre alt for lidt af hyldeblomst. De var stadig gode, men bare ikke så gode som jeg havde håbet på, men det ved jeg jo så til næstegang.

Isformene fyldes op med vigummibamser, ja jeg er ude i at lave nogle hjemmelavede astronaut is 
a
Saften hældes over og så er den første is fakisk færdig... har også hørt at de skulle smage godt med 7UP i stedet for hyldeblomstsaft, så det skal da testes skal de ikk'
aaaa
aa

Låg på, pind i og klar til frys
a
Kiwi eller anden frugt kommes i isformene..
a
a
...juicen hældes over...
a
...pindene kommes i og så er de også klar til frys


Den færdige appelsin-kiwi ispind, lidt til den syrlige side men man kan jo bare bruge en anden frugt end kiwi for at afbalancere den lidt
a
Den færdige "astronaut is" helt sikkert den bedste af de to (også selvom saften skulle have været stærkere)


Men hvad siger i så, har i nogle gode ideer til hvad jeg skal prøve at komme i mine nye fine isforme fra Klidmoster?


*Bonus ved juicepopsne er dog at de er nogle rene C-vitamins bomber så nu hvor vi går forkølelsestiden i møde ved jeg da godt hvad jeg skal have et lille lager af så jeg kan holde den løbende næse fra døren.

2 kommentarer:

  1. Astrounaut-is! Det er og forbliver den bedste is i verden <3

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er den bare, intet slå frosne vingummier ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...