søndag den 1. september 2013

URTEKRAM OG UMAHRO IGEN IGEN

(billede er lånt fra www.livetermegetmere.urtekram.dk)
a
I torsdags havde jeg for en stund vendt næsen mod København, nærmere bestemt Suhrs Madakademi, hvor jeg var blevet inviteret til et madevent af Lahmekommunikation i samarbejde med Urtekram og Umahro Cadogan. Jeg har jo før prøvet mig lidt frem med nogle af Umahros opskrifter HER og dengang var det nu altså ikke ligefrem nogle opskrifter som fik smagsløgene herhjemme helt op at ringe, derfor var jeg ekstra spændt på at se hvad Umahro havde fundet på at vi skulle lave derinde.


Aftenen startede ud med lidt lette snakcs fra Urtekram bestående af tørrede frugter, grissini, kiks og en vildt lækker juice med bla. gulerod og appelsin. Det hed sig at det var en "wellness juice", og normalt ville sådan et navn få mig til at løbe skrigende i den modsatte retning, langt væk fra alle de frelste sundheds fanatikere. 
For er da noget jeg ikke kan snuppe, så er det produkter der markedsføres som sundheds/ wellness dit og dat. For ofte bliver de talt op på på en pedestal som mest af alt er til for at give os almindelige dødelig dårlig samvttighed hver gang vi kommer smør på brødet eller fløde i saucen, og hvis jeg skal være helt ærlig så gider jeg altså ikke at bruge tid på at rende rundt med dårlig samvittighed over hvad jeg propper i munden... jeg mener det er min krop og mit valg, og jeg er nok godt klar over at den ikke går hver dag. Men når jeg giver den gas i køkkenet så vil jeg da nyde det, og ikke stå og få dårlige samvittighed som et eller andet sted bare ødelægger smagsoplevelsen i den sidste ende (ja i må undskylde, men havde lige brug for at komme ud med lidt galde over den snart langvarende sundhedsbølge som medierne har pisket op her det sidste lange stykke tid). 


Nå men tilbage til juicen som jeg, på trods af navnet, var virkelig stor fan af. 
Den kommer i flasker på små 500 ml, og den kan både drikkes rent men man kan også fortynde den en smugle med vand hvis man finder smagen for kraftig. Den koster omkring 35 kroner og selvom det er mere pebret end de drikke jeg normalt køber, så ved jeg allerede nu at jeg kommer til at smide den i kurven næsten gang jeg ser den i supermarkedet. Men derefter kommer jeg nok kun til at købe den når jeg vil forkæle mig selv lidt ekstra, for med den pris kommer den desværre ikke til at være en hverdagsvarer for en Sulten Studerende 


Efter vi havde fået lidt snacks var der en kort introduktion til aftensforløb samt en hurtig lille navnerunde på de bloggere der var med (Frk. Kræsen, Gane & Gaffel, Saras madunivers, Carla Chloe, Copenhagen Daily, Gylp&Glamour, Krittewitt, Kødfri fredag, Strawberry Life, Mille 1000fryd, og Sweetaddiction) Rigtig søde mennesker med ret spændende blogs så tag og tjek dem ud.
Herefter blev der delt opskrifter ud, to fra det salte køkken "Tomatbagt laks med karry" "Madmuffins med rejer og grøntsager" og to fra det søde køkken "Boghvede-blåbær pandekager" "Himmelsk kakaomousse på avocado", og så blev vi ellers delt i 4 hold som hver tilberedte en opskrift. 

Se lige det lækre bord der var gjort klar til os, rent guf for en madelsker som mig
a






Jeg kom på fiskeholdetm og vi fik nok hands down, den nemmeste opskrift jeg nogensinde har set. Det eneste man skulle var at hælde godt med pressede tomater over nogle laksestykker, drysse godt med karry over og smide dem en tur i ovnen i små 10 min. Det var næsten en opskrift der var for godt til at være sand, for ud over at være super hurtig smagte laksen også super godt, så det kommer da helt sikkert til at være en hverdags klassiker hjemme hos os inden længe.


Madmuffins klar til at komme i ovnen, de smagte fint, men hvis jeg selv skulle begive mig ud i at lave dem en anden gang ville nok have kommet lidt mere salt i for at give dem lidt mere smag.
a
Frk. Kræsen i gang med at lave blåbærpandekager
a
Aftenens hovedret bestående af tomatbagt laks og madmuffin, det ser ikke ud af meget men hold da helt ferie hvor blev man mæt af det. Men næste gang jeg laver laksen her hjemme tror jeg det bliver sammen med en grønsalat og lidt lunt brød
a
Aftenens dessert med kakaomousse og pandekager, endnu engang ser det ikke ud af meget men det mættede helt enormt (ja kunne faktisk ikke engang spise op) Smagen var også helt i top, så aftenens opskrifter var helt sikkert bedre end de sidste jeg prøvede og denne gang bliver de både gemt og lavet igen... var der nogen der sagde succesoplevelse på madfronten hehe ;)
a
Efter jeg havde sagt farvel og tak for denne gang vendte jeg træt, mæt og glad snuden mod Næstved igen; og med mig havde jeg den lækreste goodiebag fuld af produkter fra Urtekram, jeg mener se lige alle de lækkerier som nu bor hjemme i mit lille køkken  
a
Ja det ente jo så faktisk ud med at blive et alt, alt, alt for langt indlæg . Derfor må i få opskrifterne fra aftenen  i et andet indlæg i den nærmeste fremtid, så jeg ikke ender med at side og skive et flere kilometer langt indlæg.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...