søndag den 1. september 2013

TAKEOUT KLASSIKER I EGET KØKKEN


I tirsdags stod der en rigtig takeout klassiker på menuen herhjemme, vi fik nemlig sweet and sour pork og nøj hvor var det altå bare godt. Ja det var faktisk så godt at C endte med at snuppe gryde og spise resterne direkte derfra... ja det må jo skulle tages som et kompliment til min madlavning.

Der blev både brugt convenience produkter i form af wok grøntsager fra frost, og sur-sød sauce fra Uncle Bens. Men der kom også lidt "stops spild af mad" ind over vores aftensmad, for jeg havde en rest sursød sauce liggende i fryseren fra sidst jeg lavede sursøde rejer, ja jeg nænnede skam ikke at smide det ud den gang, så den røg da selvfølgelig i gryden sammen med Uncle Bens. Og så skulle jeg teknisk set bare fritere nogle strimler svinekød, vende det i saucen og koge nogle ris. Se hvis ikke det er nem og lækker aftensmad så ved jeg ikke hvad er.


Ja det er hvad der kan ske når man kommer til at dumpe for meget kød i gryden, så ender man med at have en stor kødklump, det gør jo ikke det store andet end at de er irriterende at skulle stå og skille det ad igen. Men de er nu stadig øv når det er varmt... oh well man ofre sig vel for aftensmaden
a
Ja det sværeste var at fritere kødet, for når det er gjort skal det bare i saucen og så er der mad
a


Sweet & sour pork - 4 pers:

2 æg
2 spsk. maizena 
500 g svinekød (korteletter eller mørbrad)
Olie til at fritere i 
Salt
1 glas sursød sauce (jeg brugte den fra Uncle Bens)
2 gode håndfulde wokgrøntsager 
1 lille dåse ananas i stykker

Start med af lave en dej ved at røre æg og maizena sammen.

Derefter skæres kødet i tynde skiver og vendes i dejen, friteres og stiles til side (husk at krydre det med salt)

Nu skal man varme saucen op, dumpe grøntsagerne i sammen med ananas (også saften) og varme det hele igennem.

Når grøntsagerne er varme vendes kødet i saucen og så skal man ellers bare servere retten over nogle lune ris og nyde sin hjemmelavede takeout klassiker

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...