søndag den 14. december 2014

SVENSKE CHOKOLADE BRØD


I dag skal i have opskriften på de småkager som uden tvivl er  C's yndlings småkager, ja og han er faktisk så vild med dem, at jeg bliver bedt om at lave dem næsten hver gang han kommer i tanke om dem... og det sker altså ret tit. Dog må jeg indrømme at jeg ikke er helt så god til at få taget mig samme til at lave dem til ham, men nu er det jul så manden skal da ikke fornægtes hans favorit småkager. Og når nu jeg ved hvor glad C er for de her småkager, mon så ikke også de falder i god jord hos alle jer Sultne Studerende derude.

Svenske chokoladebrød:

300 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
200 g sukker
1 tsk. Vaniljesukker
2 spsk. kakao
200 g koldt smør
1 æg
1 æggehvide
perlesukker

Bland alle de tørre ingredienser i en skål*

Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet.

Saml dejen lidt med ægget og stil dejen tildækket i køleskabet i ca. 30 min.

Del dejen i 6 portioner og rul hver portion til stænger på ca. 30 cm.

Læg stængerne på e bageplade beklædt med bagepapir og tryk dem let flade så de bliver ca. 4 cm brede.

Pensl med æggehvide og drys med perlesukker og bag dem ved 175°c i 10 min.

Tag stængerne ud af ovnen og skær dem i små skrå chokoladebrød



* Dejen kan også meget nemt røres sammen i en foodprocessor 

0 kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...